Datum: 8. prosinca 2021.
| Mala dvorana Matice hrvatske, Zagreb |
Na Izbornoj godišnjoj skupštini HS AICA za 2021. Godišnja nagrada HS AICA dodijeljena je Mladenu Lučiću!
Kritičarski i kustoski je rad Mladena Lučića mnogobrojan i raznovrstan, a svojim tekstovima još od ranih osamdesetih godina doprinosi jačanju institucije likovne kritike u Hrvatskoj. Budući da se u ovom slučaju radi o prijedlogu za Godišnju nagradu za 2020. godinu, u nastavku ću izdvojiti najvažnije aktivnosti na temelju kojih smatram da je Lučić vrlo ozbiljan kandidat za laureata.
Od monografskih je knjiga objavio:
- Jandrić (Đorđe Jandrić – Kipometrija), autor monografije, kourednik, autor glavnog teksta, koautor bibliografskih jedinica, 250 str. Nakladnik: Petikat, Zagreb 2020.
- Nikolina Ivezić (1991.- 2020.), autor glavnog teksta, 162 str. Nakladnik: Bulaja naklada d.o.o. Zagreb 2020.
- Fulvio Juričić, monografija – katalog retrospektive, autor izdanja i teksta, urednik, koautor bibliografskih jedinica, 118 str. Nakladnik: Muzej suvremene umjetnosti Istre; sunakladnik: Zbirka umjetnina grada Pule – Gradska galerija Pula, Pula 2020.
Osim spomenutih monografija, Lučić je organizirao niz izložbu koje je popratio svojim kritičkim tekstovima, a među njima izdvajam:
- Damir Babić, Galerija Kranjčar 27. 2. – 14. 3. 2020.
- Vedran Ružić: Forbidden Melody, 3. – 23. 9. 2020. godine. Pučko otvoreno učilište Rab; Gradska galerija PIK
- Bojan Šumonja: Omnibus, Svetvinčenat, 4. 8. 2020. Projekt: Nevidljiva Savičenta
- Aleksandar Garbin: Polovice, 27. 8. 2020. Šikuti (Svetvinčenat). Projekt: Nevidljiva Savičenta
- Alem Korkut: Jedan i drugi, 9. 9. 2020. Šikuti (Svetvinčenat). Projekt: Nevidljiva Savičenta
- Oleg (Morović) Andi (Pekica) Oleg (Šuran): Fazan, fufa ili gof, 17. 9. 2020. Šikuti (Svetvinčenat). Projekt: Nevidljiva Savičenta
- Saša Pančić, Galerija B2, Beograd, rujan / listopad 2020.
- Nenad Šoškić: Transformacije, Muzej savremene umetnosti Vojvodine, Novi Sad, 30. 9. – 24. 10. 2020; Muzeji i galerije Podgorice – Moderna galerija, 15. 12. 2020. –31. 1. 2021.
- U sklopu Mediteranskog kiparskog simpozija (MKS) napisao je tekst izložbi „40 godina MKS-a i Denis Krašković – Puž“ u katalogu 42. MKS održanoj od 18. 9. do 9. 10. 2020.
Bio je član Stručnog savjeta Udruge Mediteranski kiparski simpozij, Labin, član vijeća za vizualne umjetnosti Grada Pule, član je Umjetničkog savjeta Gradske galerije Labin te stručni suradnik Galerije Kranjčar, Zagreb. Uz to je član evaluacijskog odbora za vrednovanje umjetničkih projekata i formiranje umjetničkog fundusa umjetnika na Sveučilištu u Rijeci (APURI). Član je stručnog žirija na 1. Vodnjan film festivalu u Fažani, (Novi vodnjanski filmski val – NVFV), 5. 9. 2020. Također je suradnik na projektu Europske unije: West Balkans Call / Creative Europe (Temišvar – Novi Sad).
Mladen Lučić
rođen je u Zagrebu 16. 07. 1955, gdje je diplomirao povijest umjetnosti 1983.
godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od 1975. radi kao
stručni suradnik u Galeriji Studentskog centra, a od 1978. godine i koncertni
program u Klubu Studentskog centra. U „Studentskom listu” počinje objavljivati
likovne kritike 1975. godine, a potom za „Polet”, „Start”, „Danas”, „Vjesnik” i
brojne druge novine i časopise. Zapošljava se kao kustos u zagrebačkom Muzeju
suvremene umjetnosti (ondašnjoj Galeriji grada Zagreba) 1983. godine. 1991.
godine dragovoljno odlazi u Domovinski rat, te je jedan od osnivača „Studija
ZNG”, gdje radi kao ratni snimatelj, producent, montažer i realizator video
filmova o domovinskom ratu. Posebno se bavi stradanjima hrvatske spomeničke
baštine. U Muzeju suvremene umjetnosti 1992. godine osniva AV Centar te snima,
montira, realizira i arhivira video zapise o hrvatskoj i inozemnoj suvremenoj
umjetnosti.
Autor je više dokumentarnih filmova o temama i autorima suvremene hrvatske i
svjetske umjetnosti (Ferdinand Kulmer, Jakov Bratanić, David Byrne, Chen Zhen,
Kartografi, Exat 51 i konstruktivistčka umjetnost u Hrvatskoj, Hrvatska na
Biennaleu u Veneciji 1993…). Od 1995. do 2001. organizator je i koautor
međunarodne izložbe o novim medijima u likovnim umjetnostima pod nazivom
Mediascape, a 2002. godine autor velike reprezentativne izložbe Zlatna žetva –
suvremena kineska umjetnost. Iz Muzeja suvremene umjetnosti odlazi 2005.
godine. Na prvom međunarodnom likovnom nastupu nove hrvatske države 1993.
godine na Biennaleu u Veneciji, pomoćnik je nacionalnog komesara Igora Zidića,
te radi na organizaciji i promociji izložbe i piše tekstove u katalogu (Milivoj
Bijelić, Ivo Deković). Harald Szeeman imenuje ga savjetnikom za Hrvatsku
sekciju na izložbi „Blut & Honig – Zukunft ist am Balkan” 2003.godine u
Beču. Od 2000. godine radi likovni program u Savičenti kao vanjski suradnik
grupe „Šikuti Machine”, te je tamo realizirao tridesetak izložbi suvremenih
hrvatskih umjetnika.
Ravnatelj je Javne ustanove Pula film festival od 2004. do 2006. godine te je
realizirao tri Festivala igranog filma. U Istri realizira više dokumentarnih
filmova o istarskoj tradicionalnoj glazbi i kulturnoj baštini (Z armoniku v
Roč, Gračišće, Srce Istre, Sv. Marija na Škrilinah, Beram…) Od 01. 04. 2007. do
umirovljenja 2020. godine radi kao kustos u zvanju muzejskog savjetnika u
Muzeju suvremene umjetnosti Istre u Puli, gdje je uz poslove vezane uz
osnivanje i funkcioniranje Muzeja priredio pedesetak samostalnih, monografskih
i problemskih izložbi. Bio je članom mnogobrojnih ocjenjivačkih sudova i
organizacijskih odbora različitih problemskih i skupnih izložbi, član Vijeća za
Medijsku kulturu Ministarstva kulture RH od 2000. do 2008., Vijeća za likovnu
kulturu grada Pule (2005. do 2007. i od 2017. godine do danas), Vijeća za
međunarodnu suradnju Međunarodno Istarske županije (2008. – 2016.), kao i
Izvršnog odbora Hrvatske sekcije AICA-e. Također je bio član organizacijskog
odbora 15. i 16. Dana hrvatskog filma, a na 16. Danima hrvatskog filma (Zagreb
14. – 20.04. 2007.) izbornik je za namjenske filmove i glazbene spotove. Na 12.
Split Film Festivalu (Split 15. – 21. 09. 2007.), izbornik je za kratkometražni
igrani, dokumentarni, eksperimentalni i animirani film i video, te autor
posebnog programa Hrvatski video. Osim ranije navedenog organizirao je i pisao
tekstove u katalozima za oko dvjestotinjak izložbi suvremenih hrvatskih i
međunarodnih umjetnika, a autor je pedesetak problemskih, studijskih i
monografskih izložbi. Autor je monografija likovnih umjetnika Quintina
Bassania, Roberta Paulette, Eugena Fellera, Zdravka Milića, Nikoline Ivezić,
Đorđa Jandrića, K.U.D. Šikuti Machine, Oeuvre kataloga – monografije Zbirka
Faggian, te monografskih kataloga Aleksandra Garbina i Fulvija Juričića, a
jedan je od autora knjige Grupa šestorice autora.
Iz obrazloženja nominacije za Godišnju nagradu, predlagatelja Igora Loinjaka.