Ana Peraica
Ana Peraica je autorica knjiga The Age of Total Images – Disappearance of a Subjective View-Point in Post-Digital Photography (Institute of Network Cultures, Amsterdam, 2019), Fotografija kao dokaz – Primjena tehnologijske definicije fotografije na raspravu o estetici i teoriji fotografije (Multimedijalni institut, Zagreb, 2018), Culture of the Selfie – Self-representation in Contemporary Visual Culture (Institute of Network Cultures, Amsterdam, 2017) čija hrvatska verzija izlazi ove godine za izdavača Jesenski i Turk. Priredila je više zbornika, između ostalih Smuggling Anthologies, MMSU, Rijeka, 2014 i Victims Symptom – PTSD and Culture, Institute of Network Cultures, Amsterdam, 2009. Poglavlja knjiga objavljena su za izdavače poput Routledgea, MIT Pressa i drugih. Od 2004-te likovne kritike objavljuje u magazinima Springerin, te Flash Art online, dok recenzije knjiga mjesečno objavljuje u Leonardo Electronic Review i Leonardo Journal. Piše na engleskom jeziku, a njeni tekstovi prevedeni su na; njemački, ruski, bugarski, talijanski, francuski a od ove godine i na arapskom.
Diplomirala je povijest umjetnosti i filozofiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, završila program teorije umjetnosti na centru izvrsnosti Jan Van Eyck Akademije u Maastrichtu, u klasi prof. dr. Sarat Maharaja, te odslušala doktorske studije na ASCA (Amsterdam School of Cultural Analysis, Theory and Interpretation) Sveučilišta u Amsterdamu, u klasi prof. dr. Mieke Bal. Doktorsku disertaciju obranila je, pod mentorstvom prof. dr. Elvia Bacccarinija, na inter-sveučilišnom studiju Filozofija i Suvremenost Sveučilišta u Rijeci, Mariboru i Trstu.
Predavala je, osim na nacionalnim sveučilištima, i na Rochester Institute of Technology. Od 2008. kao vanjski član odsjek predaje na magistarskom programu Medijska povijest umjetnosti Odsjeka za znanost o slici Sveučilišta Dunav u Kremsu, te na program ERASMUS MUNDUS Kulture medijske umjetnosti, a kojeg isti odsjek provodi sa Sveučilištima u Aalborgu, Lodzu i Singapuru. Nedavno je bila gostujuća predavačica na Central European University (CEU) u Budimpešti a krajem mjeseca je gostujuća predavačica na odsjeku za povijest umjetnosti Universidad Autónoma de Madrid.
Redovito izlaže na Videovortex i Media Art Histories konferencijama, u čijim je organizacijskim i uredničkim odborima. Prošle godine izlagala je na konferencijama u Dublinu, Aalborgu, Malti, Luzernu, Sheffieldu, a u prvoj polovici ove u Yorku, Istanbulu, Katowice, Lisabonu. Ove godine po prvi puta izlaže i na CIHA kongresu u Sao Paolu u Brazilu.
Živi i radi kao fotograf u Splitu, gdje „nemaju potrebe za takvim kadrom“.