Mirela Ramljak Purgar
Mirela Ramljak Purgar diplomirala je komparativnu književnost i povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1991., s diplomskim radom na temu “Prema definiciji ekspresionizma: ekspresionizam kao umjetnost identiteta”.
Radila je kao konzervator u Upravi za zaštitu kulturne i prirodne baštine (1991-1997), u Muzeju suvremene umjetnosti (1999-2000; 2007-2010), pisala i uređivala priloge iz vizualnih umjetnosti za Treći program Hrvatskog radija (1997-1999). Pisala je za časopise Quorum, Zarez, Vijenac, Glasje, Kontura, Images, Hrvatski filmski ljetopis, Image.
Od 2002. do 2006. radi kao zamjenica glavnog urednika časopisa Kontura.
Od 2006. god. radi kao istraživač u Centru za vizualne studije. God. 2008. studijski boravi u Helsinkiju (s Krešimirom Purgarom), čega je rezultat izložba “Nordic cut” finske fotografije u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu.
God. 2010. upisuje Poslijediplomski doktorski studij pri Odsjeku za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta u Zagrebu i boravi u Berlinu 2012, 2013. i 2014. god. u sljedećim institucijama: Freie Universität; Deutsche Kinemathek, Museum für Film und Fernsehen; Kunstbibliothek, Staatliche Museen zu Berlin; Akademie der Künste, Berlin. Istražuje ekspresionističku umjetnost u širem interdisciplinarnom kontekstu.
Doktorski rad “Njemački ekspresionizam – uzajamni odnos filma i grafike” obranila je u prosincu 2017. s ocjenom summa cum laude.
Područja interesa: teorija umjetnosti, umjetnost ekspresionizma, suvremena umjetnost, Bildwissenschaft, rani film.
Objavila je knjigu Ekspresionizam i hrvatska moderna umjetnost (2008); te sljedeće tekstove s područja ekspresionizma: “Utjecaj filma na grafiku grupe Brücke” (Images, 2012); “Razumijevanje ekspresionističke umjetnosti: ambivalencije prostora u Gecanovom Ciniku” (Tvrđa, 2015); “Arhitektura i svjetlo u Metropolisu Fritza Langa: mogućnost ekspresionističke poetike” (Hrvatski filmski ljetopis, 2015); “Ekspresionizam i ambivalencija – odnos značenja i forme u Izbavitelju i Kabinetu doktora Caligarija” (Hrvatski filmski ljetopis, 2018); “Disrupcija, slika i sadašnjost” (Hrvatski filmski ljetopis, 97/2019); “Bewegter Holzschnittt und Film. Bewegungsdarstellungen in der frühen Druckgraphik Ernst Ludwig Kirchners” (IMAGE, 31, 01/2020).
Ostali izložbeni projekti, s područja suvremene umjetnosti: “Snoring in the USA/Veliko hrkanje. Kristina Leko/David Smithson, u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu, 2010. i u Berlinu 2011; “Vlasta Žanić i Kata Mijatović. Pogled otpora”, u Muzeju suvremene umjetnosti, 2011; urbane intervencije “Raz/otkrivanje”, 23. – 30. travnja 2019. Centar za vizualne studije, Zagreb.