Želimir Koščević
prof. Želimir Koščević, je diplomirani povjesničar umjetnosti i etnolog, rođen u Zagrebu. Niz godina bio je upravitelj Galerije Studentskog Centra u Zagrebu a od 1980. viši kustos i muzejski savjetnik u danas Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu .
U dva navrata (1975.-1980. i 1989.-1997.) predavao je Muzeologiju kao honorarni predavač na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
Devedesetih godina bio je urednik za umjetnost 20. stoljeća u Leksikografskom Zavodu na projektu Enciklopedije Hrvatske likovne umjetnosti. 1993/1994. bio je savjetnik Biennala likovnih umjetnosti u Sao Paolu, Brazil.
Član je strukovnih udruženja: Međunarodnog Savjeta za Muzeje (ICOM), Međunarodnog Komiteta za muzeje moderne umjetnosti s pravom glasa (ICOM-CIMAM), te Međunarodnog Udruženja likovnih kritičara (AICA). Od 1994/1995 g. član Izvršnog Odbora AICA, a do dokinuća i predsjednik AICA Jugoslavije.
Od 1996 – 2002 bio je predsjednik Hrvatskog nacionalnog Komiteta ICOM u dva mandata. Redovni je član strukovne grupacije IKT (Međunarodna asocijacija za razmjenu izložbi) i Evropskog društva za povijest fotografije s sjedištem u Beču.
Od 2002. godine, programski je savjetnik Foto Galerije Lang u Samoboru.
Objavio je niz knjiga o modernoj i suvremenoj umjetnosti kao na pr.: Ispitivanje međuprostora, izdanje “Razlog” Zagreb, 1978; EXAT 51, izdanje Galerija Nova, Zagreb, 1979; Muzeji u prošlosti i sadašnjosti, Zagreb, 1979.; Zvonimir Lončarić, Zagreb, (monografija) 1981; Biennale u Veneciji i jugoslavenska moderna umjetnost 1895 – 1988, Zagreb 1988.; Julije Knifer Zagreb, (monografija), 1990; Tošo Dabac, Zagreb, (u suradnji s Peterom Knappom) 1994; Ivan Kožarić, Zagreb, (monografija) 1996; Fotografska slika, Zagreb, 2000.; Ante Kuduz, (monografija), Zagreb 2000. Nedovršene teme prošlog stoljeća, Zagreb 2002., U fokusu – ogledi o hrvatskoj fotografiji, Zagreb 2006., Ivo Čičin Mašansker – FOTOGRAFIJE (monografija), Koprivnica, 2008.;Teme i motivi hrvatske fotografije, Zagreb, 2016.
Prof. Koščević je objavio više od 600 studija, kritika i članaka u zemlji i inozemstvu (Austrija, Danska, S.A.D., Mađarska, Francuska, Meksiko, Holandija, Njemačka). Predavao je u Mađarskoj, Njemačkoj, Austriji, S.A.D. Njegovi brojni tekstovi direktno su vezani uz problematiku suvremene umjetnosti, fotografije, muzejske struke i muzeja moderne/suvremene umjetnosti.
Autor je ili ko-autor slijedećih izložbi ili izložbenih projekata (izbor):
Braco Dimitrijević, Gorki Žuvela, Goran Trbuljak, Dalibor Martinis, Xerox, Mail Art, Imaginarni muzej I., II, III., Prvi Sajam naučne fantastike, Typoezija, Boris Bučan, Bauhaus, Devetsil, Total Design, Amsterdam, Peter Knapp, OHO, Lepenski Vir, Umjetnost Nove Gvineje, Europska umjetnost u kolekcijama hrvatskih muzeja, Avangardne tendencije u Hrvatskoj modernoj umjetnosti, Ken Friedman, Ivana Meller Tomljenović, Otto Antonini, Hrvatska grafika 1950-1980, Venecijanski biennale i moderna umjetnost u Jugoslaviji 1895-1988, Zentrum Zagreb, Duisburg, Tošo Dabac – photographer, Zagreb, Bratislava, Ljubljana, Budimpešta, Paris, Reporterska fotografija u Hrvatskoj 1920-1940., Damir Biočina, Kartografi, – geognostičke projekcije za 21. st, Fluxus – Donacija Francesco Conz, Chen Zhen, Ghazel, Jimmie Durham, Enigma Objekta-Kolekcija Centra G. Pompidou, Kinetizam itd.
Zagreb, rujan 2019.