Simpozij Pisati o suvremenoj umjetnosti 2019. u organizaciji Hrvatske sekcije Međunarodnog udruženja likovnih kritičara – AICA
Muzej Mimara
Rooseveltov trg 5
10000 Zagreb
Multimedijalni centar/prizemlje
17. 12. 2019. 12-14,30 h
I dio moderator Silva Kalčić
Teorijske perspektive i izložba kao polje društvenog i političkog propitivanja
Dragana Modrić, Rancière i pojam političkog na primjeru političkog potencijala (ne) zapisane radničke/ženske povijesti – rad Neli Ružić u okviru projekta „Dalmatinka Sinj“
Voditeljica Galerije Sikirica u Sinju, doktorandica Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu
Igor Grubić, Iskustvo izlaganja na Venecijanskom bijenalu
Multimedijalni umjetnik i filmski producent, predstavnik Hrvatske na Bijenalu u Veneciji 2019.
Ana Kršinić Lozica, Izložba kao “kompas tijeka povijesti”: stalni postavi Memorijalnog muzeja u Jasenovcu
Povjesničarka umjetnosti, članica HS AICA
Antonio Grgić, Pisati suvremenu umjetnost
Arhitekt, autor višegodišnjeg projekta Sjene, doktorand Instituta za teoriju arhitekture, povijest umjetnosti i kulturne studije u Grazu.
II dio moderator Igor Loinjak
Pitanje prostora za likovnu produkciju i govor o umjetnosti u Hrvatskoj danas
Iva Körbler, O samoubojstvu recentne likovne kritike
Nezavisna kustosica, likovna kritičarka i urednica, predsjednica Studijske sekcije ULUPUH-a, članica HS AICA
Bojan Krištofić, Zarezati ispod površine: kritika vizualne kulture u dvotjedniku za kulturna i društvena pitanja od 1999. do 2016.
Voditelj Ateljea Žitnjak, bivši urednik časopisa „Zarez“, član HS AICA
Ksenija Orelj, Funky business – ‘Fali salon’ i novine kojih nema (dva nedavna primjera iz djelatnosti MMSU u Rijeci, kratki život MMSU novina i gašenje Malog salona)
Kustosica u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, na Akademiji likovnih umjetnosti u Leipzigu magistrirala na smjeru kustoske kulture, članica HS AICA
Jasna Galjer, Kurikulum teorije umjetnosti i likovne kritike
Redovita profesorica na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, članica HS AICA
———–
Program u suradnji s ULUPUH-om Centrom Studia Mediterranea Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Program je financiran sredstvima Ministarstva kulture RH. Zahvaljujemo Muzeju Mimara na ustupanju prostora za održavanje programa te Institutu za povijest umjetnosti na ustupanju fotografije Branka Balića za vizualni identitet programa.
Program i organizacija: Silva Kalčić
Vizualni identitet: Boris Greiner
Fotografija: Gorgona gleda u nebo na fotografiji Branka Balića, 1961.