O knjizi (iz predgovora Ivane Mance):
„Prateći kao kritičar i kustos likovna zbivanja već više od desetljeća, u nekom trenutku postavši i promotor dizajna odnosno autora na tome području, Marko Golub postao je jedan od najkompetentnijih pisaca o suvremenoj umjetnosti i dizajnu. Široko obaviješten i intelektualno znatiželjan, pronicljiv analitičar i maštovit interpretator, susretljiv sugovornik te vrstan pisac koji misli pretače u jasne i izravne rečenice, mjestimično posežući za metaforom ili slikovitom poredbom, ponekad drskom, a ponekad poetičnom. Raspolažući uz to ogromnim znanjem na području popularne kulture, glazbe i filma, Marko Golub i umjetnosti pristupa nikada ne gubeći iz vida širi kulturni kontekst u kojem ona obrazuje svoje poruke, odnosno uvijek imajući u vidu poziciju konzumenta i njegov horizont iskustva. Jer, za Marka Goluba umjetnost je načelno pristupačna; zahtjeva nešto predznanja, oštroumnosti te duboko uvjerenje da je važna. Kako sam posjeduje sve od navedenog, umjetnost u njemu doista nalazi kompetentnog i prijateljskog tumača“ (Ivana Mance)
O autoru:
Marko Golub (Split, 1978) je likovni kritičar, kustos, urednik i voditelj Galerije Hrvatskog dizajnerskog društva. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2004., a kao likovni kritičar aktivan je od početka 2000–ih godina. Do 2010. radio je u sklopu Redakcije kulturnog programa Radija 101 kao kritičar i novinar, a kritičke tekstove objavljivao je u emisijama 1. i 3. programa Hrvatskog radija, stručnim časopisima Čovjek i prostor, Oris, Život umjetnosti, Kontura, kulturnom dvotjedniku Zarez, itd. Od 2011. vodi galeriju Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD galerija), od 2013. do 2015. bio je scenarist i voditelj emisije Trikultura s temom vizualne umjetnosti na HTV3, a od 2014. do 2015. su–urednik emisije Transfer. Glavni je urednik četiriju dvogodišnjih reprezentativnih publikacija Pregled hrvatskog dizajna 1112, 1314, 1516 i 1718. te član organizacijskog tima festivala dizajna Dan D od 2012. do 2015. Autor je niza predgovora skupnih i samostalnih izložbi. Kurirao je brojne izložbe o dizajnu i suvremenoj umjetnosti, uključujući i Zlatnom medaljom nagrađenu izložbu Intangible u okviru Praškog kvadrijenala 2015 (s N. Radeljkovićem i I. Ružićem) te također nagrađenu izložbu Sliding into the Unknown Ivana Marušića Klifa (zajedno s ko-kustosicom Mašom Milovac) na istoj međunarodnoj manifestaciji 2019. Bio je član redakcije časopisa Čovjek i prostor i uredništva časopisa Oris, savjeta Galerije proširenih medija, umjetničkog savjeta Galerije Forum. Član je Studijske sekcije ULUPUH–a te Izvršnog odbora hrvatske sekcije Međunarodnog udruženja likovnih kritičara AICA–e. Od 2014. do 2016. član je Vijeća za inovativne kulturne i umjetničke prakse Ministarstva kulture Republike Hrvatske. Autor je niza knjiga iz područja likovne umjetnosti, dizajna i inovativnih medijskih praksi: Kritička kartografija – Tekstovi o suvremenoj umjetnosti i dizajnu (izd. Durieux i HS AICA, 2016.), Uvod u spekulativnu dizajnersku praksu (s Ivicom Mitrovićem, izd. Hrvatsko dizajnersko društvo i Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu, 2015.), Željko Borčić – Dizajn, umjetnost, fotografija (s Goranom Martinom Štimcem, izd. Hrvatsko dizajnersko društvo, 2015.), Davor Grunwald – Industrijski dizajn (s Koraljkom Vlajo, izdanje HDD, 2017.), Damir Gamulin – Dizajnom, izvan dizajna (izd. HDD, 2017.), Mangelos, vol. 1 (strip, s Ivanom Armanini, izd. Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu, 2017.), Fragmenti dizajnerske povijesti (izd. Hrvatsko dizajnersko društvo, 2019.). Dobitnik je Godišnje nagrade HS AICA–e za likovnu kritiku 2013. godine. Od 2016. do kraja 2018. bio je predsjednik Hrvatske sekcije međunarodnog udruženja likovnih kritičara AICA.
Izdavači: HS AICA, Durieux
Za izdavača: Branko Franceschi
Urednica i autorica predgovora: Ivana Mance
Pogovor: Boris GreinerISBN 978-953-188-427-3
Broj stranica: 552
Uvez: meki, 14 x 20,5 cm
Cijena s PDV–om: 168 kn
Objavljivanje su pomogli Ministarstvo kulture Republike Hrvatske i Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba.
Preuzmi dio teksta iz knjige: Kritička kartografija – tekstovi o suvremenoj umjetnosti i dizajnu