Što je fotografija? Nešto što izmiče, pisanje svjetlom, ili “tek” slika kojoj nedostaje svijet? Iako plošna, fotografija na nevjerojatne, ponekad uzbudljive načine, podsjeća na višedimenzionalnost svijeta. Ona je umjetnost koju se često doživljava kao izravnu, objektivnu i nedvosmislenu, no svoj je status i pravo lice tijekom 20. stoljeća nekoliko puta radikalno promijenila. Stoga se pokazuje potreba za novim teorijskim promišljanjima i interpretacijom viđenog. U knjizi “Na drugi pogled. Pozicije suvremene hrvatske fotografije” Sandra Križić Roban razmatra zbivanja na polju umjetničke fotografije u nacionalnom kontekstu, dovodeći pojedine autore u vezu sa zbivanjima na međunarodnom planu. Nakon uvoda u kojem medij određuje u povijesnoumjetničkom kontinuitetu slijedi jedanaest autorskih poglavlja – osobnih umjetničkih strategija koje potvrđuju osobitost fotografije kao autonomne stvaralačke prakse. Karakterizira ih raznovrsnost promišljanja statusa fotografije unutar umjetničkog, društvenog, političkog, nacionalnog, rodnog i ostalih konteksta.
Knjiga “Na drugi pogled. Pozicije suvremene hrvatske fotografije” izdanje je Instituta za povijest umjetnosti i UPI-2M plus. Bogato je ilustrirana brojnim fotografijama, koncipirana kao sažetak ključnih poslijeratnih zbivanja na području umjetničke fotografije i jedanaest monografskih prikaza odabranih umjetnic/k/a.
Više o autorici:
Sandra Križić Roban, dr. sc., povjesničarka umjetnosti, likovna kritičarka i kustosica, zaposlena u Institutu za povijest umjetnosti. Istražuje suvremenu umjetnost u Hrvatskoj i Europi, fotografiju u Hrvatskoj od 1950. do danas, te modernu i suvremenu arhitekturu. Glavna i odgovorna urednica časopisa za suvremena likovna zbivanja “Život umjetnosti” od 2000. Zajedno s Nenadom Robanom vodila je program Galerije Križić Roban (1999.–2007.).
Izdavači: Institut za povijest umjetnosti uz potporu HS AICA, 2010.
ISBN: ISBN 978-953-6106-89-9 (IPU), ISBN 978-953-7703-08-0 (UPI-2M Plus)
Broj stranica: 323
Uvez: meki