HS AICA i Durieux Zagreb sa zadovoljstvom predstavljaju novu knjigu o umjetnosti performansa Suzane Marjanić pod nazivom „Umjetnost performansa i kinizam: izvedbena linija otpora”.
Knjiga „Umjetnost performansa i kinizam: izvedbena linija otpora” Suzane Marjanić, s 27 poglavlja na 678 stranica, svojevrsni je nastavak njezine prethodne uspješne knjige pod nazivom „Topoi umjetnosti performansa: lokalna vizura” (2014.) u istom suizdavaštvu. Ovo je autoričino treće djelo posvećeno isključivo umjetnosti performansa, a nastaje kao nastavak njezinih višegodišnjih istraživanja lokalne performativne prakse, uvijek je smještajući u širi kulturni i socijalni kontekst. Za trotomnu knjigu “Kronotop hrvatskog performansa: od Travelera do danas” (2014.) Suzana Marjanić je nagrađena Državnom nagradom za znanost i Godišnjom nagradom HS AICA-e. Iz “Kronotopa” autorica u novoj knjizi preuzima i naslov prvoga poglavlja o umjetnosti performansa kao izvedbenoj protezi kinizma, koji Foucault određuje kao ispunjenje istinskog života ali i kao zahtjev za radikalno drugačijim životom, a iz “Topoa” nastavlja dijadu umjetnosti performansa na razmeđu između osobnoga i političkoga.
Knjiga je objavljena uz financijsku potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske i Grada Zagreba. Zahvaljujemo KIC-u Zagreb na suradnji i ustupanju prostora za razgovore.
Za naslovnicu knjige korištene su fotografije:
Boris Bućan, Laž, Zagreb, 1973. Boja, umjetna svila, MSU Zagreb, inv. br. 2347.
Boris Bućan, Laž, 1973. Policija skida »laž«, njem. “Lüge” s pročelja zgrade u centru Graza, still fotografija iz videofilma Laž (kamera: Goran Trbuljak) MSU Zagreb, inv. br. 1695 (video–vrpca, otvoreni kolut, Sony V–32, 1/2 inča, 20′; still–fotografija)
Zahvaljujemo umjetniku na dozvoli za preuzimanje navedenih radova za omot ove “kiničke” knjige.
Suzana Marjanić (r. 1969.) znanstvena je savjetnica u Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu gdje su joj glavni interesi proučavanja teorije mita i rituala, kulturna i kritička animalistika te izvedbeni studiji. Objavila je pet autorskih knjiga: Glasovi Davnih dana: transgresije svjetova u Krležinim zapisima 1914–1921/22. (2005.), Kronotop hrvatskoga performansa: od Travelera do danas (2014.), Topoi hrvatskoga performansa: lokalna vizura (2017.), Cetera animantia: od etnozoologije do zooetike (2021) i knjigu Umjetnost performansa i kinizam: izvedbena linija otpora (2022). Suurednica je sedam zbornika radova. Za knjigu Kronotop hrvatskoga performansa: od Travelera do danas, o povijesti umjetnosti performansa kod nas, dobitnica je Godišnje nagrade Hrvatske sekcije AICA i Državne nagrade za znanost. Živi u Zagrebu s Robertom Francistijem i mačkama (Moby/Frankenštajn, Oskar, Patrick, Pirgo, Amy/Tomy, Ubu, Gregor i Koza – svi smo tu unatoč svemu – od lokalne i globalne ekonomske, političke i mentalne krize do tzv. pandemije). Voljela bih parafrazirati akciju Jure Detele: 1. kolovoza 1975. Jure Detela je provalio u Ljubljanski zoološki vrt kako bi oslobodio sve životinje.
Pročitaj još…