Radionica likovne kritike # 2: Pisati o suvremenoj umjetnosti održana je u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti Rijeka u suorganizaciji s HS AICA 16. i 17 siječnja 2023. pod vodstvom Ivane Meštrov i Ksenije Orelj, dugogodišnjih članica HS AICA, kustosica i voditeljica radionica pisanja
Na sudjelovanje u ovogodišnjoj radionici likovne kritike pozvani su studenti/ce završnih godina, diplomanti studija povijesti umjetnosti, Akademije, Kulturologije i srodnih društveno-humanističkih usmjerenja, kao i oni zainteresirani za pisanje o vizualnoj umjetnosti. MMSU, Rijeka: 16. i 17. siječnja, 2023., od 16 do 19 sati U praktičnom i teorijskom obliku radionica se posvećuje pisanju o suvremenoj umjetnosti, s posebnim naglaskom na medijaciji kao neizostavnom segmentu umjetničke i kustoske prakse. Na radionici polazimo od pitanja kako pisana riječ može biti saveznik suvremene umjetnosti i pomoći njenom boljem razumijevanju? Kako možemo jasno komunicirati s publikom i koju publiku imamo pred očima kada pišemo osvrte o izložbama? Radionica je vezana uz muzejsku izložbu Raffaele Crispino, Želimo ogledala – Putovanje u matricu kolonijalizma. Bavi se pitanjem umjetničke i kustoske interpretacije na izložbi posredovanih tema: povijest i sadašnjost migracija, kolonijalni odnosi, patrijarhalne strukture, odnos prema onom Drugom, različitom, ali i sagledavanjem načina društvenog angažmana kroz umjetnost. Radionica koju vode povjesničarke umjetnosti Ivana Meštrov i Ksenija Orelj, strukturirana je u formatu od 2 x 3 sata, te dva online susreta. U prvom dijelu polaznici/e sudjeluju u vodstvu i razgovoru s kustosicom Brankom Benčić. U drugom dijelu analiziraju izložene radove i izložbeni narativ. Osvrću se na način kako su izloženi radovi kontekstualizirani i komentiraju kako su povezani s aktualnim društvenim kontekstom. Uspoređuju tekstove različitih autora i vrsta (kustoski, teorijski, razgovor s umjetnicom) i sagledavaju specifičnosti medija tj. čitateljstva za koje je tekst pisan. Radionica je koncipirana kroz intenzivni dvodnevni format, uključuje fizičke i naknadne, online susrete i razgovore, te pisanje popratnih mentoriranih kraćih problemskih i kritičkih tekstova, koji će biti predstavljeni na webstranicama organizatora (HS AICA, MMSU), te u medijima Radio Roža i Kulturpunkt. Sudjelovanjem na radionici sudionice/i stječu završno uvjerenje. Radionica se odvija na hrvatskom jeziku. Prijave na radionicu zaključno s 12. siječnja 2023. molimo pošaljite na: ksenija.orelj@mmsu.hr (ime i prezime, kontaktni podaci, kratka biografija, motivacija i interesi). Nakon prijave svakom sudioniku/ci bit će poslani odabrani tekstovi koje je potrebno pročitati prije održavanja radionice. Organizacija: HS AICA – Hrvatska sekcija Međunarodnog udruženja likovnih kritičara (AICA), MMSU Rijeka Program financijski podržava Ministarstvo kulture Republike Hrvatske i Grad Rijeka. Foto: Raffaella Crispino, Laura, Sarah, Yara, Meredith, Chiara, Melania, Deborah, Veronica, Roberta, Pamela, Marianna, Elisa, Eleonora, Rosaria, Charlotte, Stefania, Donatella, 2019. @Damir Žižić