• HS AICA
    • O HS AICA
    • Povijest hs aica-e
    • Predsjedništvo
    • Statut i članstvo
    • HS AICA Press
    • Fototeka
  • Događanja
  • Projekti
  • Obavijesti
  • Rasprave
  • Članovi
  • Nagrade
    • Godišnja nagrada HS AICA
    • HS AICA na Zagrebačkom salonu
    • HS AICA na Trijenalu kiparstva
    • HS AICA na Zgraf-u
    • HS AICA na Splitskom salonu
  • Kontakt
  • Interna zona
    • English

HS AICA - Hrvatska sekcija Međunarodnog udruženja likovnih kritičara

Događanja

Cjenik Hrvatske sekcije AICA-e


Autor autorskog djela – a u ovom je slučaju riječ o tekstu – ima isključivo pravo priopćavanja autorskog djela javnosti. To pravo obuhvaća pravo stavljanja na raspolaganje javnosti.

Apel Hrvatske sekcije Međunarodnog udruženja likovnih kritičara (HS AICA), 20. 12. 2024.

Apel Hrvatske sekcije Međunarodnog udruženja likovnih kritičara (HS AICA), 20. 12. 2024.


Apel Hrvatske sekcije Međunarodnog udruženja likovnih kritičara (HS AICA) 

20. 12. 2024.

Program HS AICA u 2024. godini

Program HS AICA u 2024. godini


Program HS AICA u 2024. godini

Očitovanje Izvršnog odbora HS AICA


Hrvatska sekcija AICA-e, Međunarodnog udruženja likovnih kritičara, 6. srpnja ove godine zaprimila je molbu članice Leile Topić – da se udruga očituje, odnosno izrazi javno mišljenje o procesu izbora ravnatelja-ice Umjetničkog paviljona u Zagrebu.

Podrška Ukrajini / AICA International i HS AICA 3. 3. 2022.

Podrška Ukrajini / AICA International i HS AICA 3. 3. 2022.


Povodom rata u u toj zemlji koji traje od 24. veljače ove godine i prvog napada Rusije, AICA iskazuje podršku građanima, stručnjacima u umjetničkom području, likovnim kritičarima, umjetnicima i kustosima Ukrajine.
Vinko Srhoj: Nakon 40 godina kritičarskog rada više se osjećam kao izolirani pojedinac nego kao promotor opće kulture i demokratskog razvoja Hrvatske

Vinko Srhoj: Nakon 40 godina kritičarskog rada više se osjećam kao izolirani pojedinac nego kao promotor opće kulture i demokratskog razvoja Hrvatske


Vinko Srhoj dobitnik je godišnje nagrade Hrvatske sekcije Međunarodnog udruženja likovnih kritičara (HS AICA) za 2021. godinu.

PIŠE IVICA NEVEŠĆANIN 12. veljače 2022.
Fotografija: Jure Mišković/CROPIX
Izvor: https://zadarski.slobodnadalmacija.hr/zadar/4-kantuna/vinko-srhoj-nakon-40-godina-kriticarskog-rada-vise-se-osjecam-kao-izolirani-pojedinac-nego-kao-promotor-opce-kulture-i-demokratskog-razvoja-hrvatske-1167178?fbclid=IwAR3hvTLwxtZ0db4Y2Zvk4HhEfKtsEvVmoiVIopcwRjpuhnlWI_SVJDgLu4o
Reagiranje HS AICA povodom ovrhe Bukovčeve slike iz postava Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti

Reagiranje HS AICA povodom ovrhe Bukovčeve slike iz postava Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti


Hrvatska sekcija Međunarodnog udruženja likovnih kritičara AICA izražava svoje profesionalno i građansko zaprepaštenje i nevjericu nad činom ovrhe slike Vlahe Bukovca „Mlada Patricijka“ (1890.) koja je po presudi suda i nalogu Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, u do danas nezabilježenom činu 5.11.2021. ovršena izravno iz postava i zbirke Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti. To je dramatičan trenutak, no vjerujemo ne i kraj sudskog spora koji je protiv Muzeja vodila Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti – HAZU, najavljujući zahtjev za izvlaštenjem još velikog broja, čak 1034 umjetnine koje se desetljećima nalaze u fundusu NMMU-a zaštićenog kao cjelovito i nedjeljivo dobro.

 

Donacija „Mlade patricijke“ Josipa Jurja Strossmayera Akademiji znanosti i umjetnosti na koju se poziva HAZU, bila je donacija zajednici, stručnoj zajednici i svim građanima Zagreba i Hrvatske, kao javno dobro u svakom trenutku dostupno svojoj publici. NMMU je muzejska institucija koja je taj cilj po svom poslanju, uvjetima i infrastrukturi za čuvanje i izlaganje, istraživanje, restauriranje i konzerviranje vrhunskih djela moderne nacionalne umjetnosti od sredine 19. stoljeća do danas, u cijelosti ispunjavala.  Djela Vlahe Bukovca iz fundusa NMMU su nacionalna baština, svih nas, u državnoj muzejskoj instituciji koja nam svima pripada, a „Mlada patricijka“ po ovrsi je sada privatno vlasništvo HAZU, ostavljena u depou daleko od očiju javnosti. HAZU se na internetskoj stranici info.hazu.hr/ određuje kao najviša znanstvena i umjetnička ustanova u Republici Hrvatskoj, koja razvija i promiče znanstvenu djelatnost i umjetničko stvaralaštvo i od osobite je nacionalne važnosti. Takav status za sobom povlači i odgovornost rada na korist zajednice i kulturnih institucija, a ne u korist privatnog vlasništva i institucionalne moć. HAZU bi trebao, dakle, biti vertikala koja se brine o razvoju kulturnih institucija, a ne nad njima provoditi nasilne radnje potkrijepljene sudskim odlukama i nalozima. Po mišljenju DORH-a, Ministarstva kulture i medija i Hrvatskog muzejskog vijeća sudske odluke su sporne jer zanemaruju odredbe Zakona o muzeju, Zakona o kulturnom dobru, pravilnike o radu muzeja, mišljenje Hrvatskog muzejskog vijeća koje treba dozvoliti izlučivanje umjetnine iz zbirke koja je po zakonu cjelovito zaštićeno kulturno dobro.

Nameće se pitanje, gdje je slika sada i koja joj je namjena? O tome ćemo s Brankom Franceschijem između ostalog govoriti u „AICA: Dijalozima“ u kinu KIC-a u Zagrebu 22.11.2021.

 

Izvršni odbor HS AICA

U zagrebu, 10. studenoga 2021.

 

 

 

ZA ZAŠTITU AUTORSTVA NAD TEKSTOM U PODRUČJU LIKOVNIH I VIZUALNIH UMJETNOSTI


Radi niza primjera nove i sve učestalije prakse u pisanju svih vrsta tekstova za novine i časopise, radio i televiziju, internetske portale, kao i predgovora izložbenih kataloga u kojima autori tekstova očigledno i bez sumnje koriste citate, misli, sintagme i fraze – pa i cijele rečenice – drugih kolegica i kolega povjesničara umjetnosti, kustosa, likovnih kritičara i teoretičara umjetnosti, HS AICA apelira da se poštuju autorska prava na tekstove te pri njihovom citiranju precizno navode izvori, što je uobičajena praksa u svim stručnim i znanstvenim tekstovima. Bez obzira leži li razlog za praksu preuzimanja dijelova ili cijelih tekstova u svim navedenim medijima, kao i objave autorskog teksta ili njegovog dijela kao nekog „općeg teksta“ bez autora – u nepoznavanju izvora, površnosti ili nehaju autora objave ili urednika, cilj je ovog očitovanja apelirati na podizanje razine svijesti o autorstvu i autorskim pravima na tekst!

“Slučajna čuvaonica”, post-potresni i pandemijski postav zbirke Moderne galerije, danas Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti, Zagreb, 2020.

HS AICA se zalaže da se Mali salon u Rijeci zaštiti kao kulturno dobro

HS AICA se zalaže da se Mali salon u Rijeci zaštiti kao kulturno dobro


HS AICA – Hrvatska sekcija Međunarodnog udruženja likovnih kritičara zalaže se da se Mali salon u Rijeci s obzirom na kontinuitet izložbene djelatnosti, zaštiti kao kulturno dobro. Navedimo samo neke komparativne primjere zaštite djelatnosti u Splitu: Kino Karaman, Salon Galić, Galerija fotografije i Foto klub Split.

Priopćenje HS AICA-e i ULUPUH-a o devastaciji zgrade Doma Hrvatskog društva likovnih umjetnika

Priopćenje HS AICA-e i ULUPUH-a o devastaciji zgrade Doma Hrvatskog društva likovnih umjetnika


HS AICA – Hrvatska sekcija Međunarodnog udruženja likovnih kritičara i Ulupuh – Hrvatsko udruženje likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti dižu svoj stručni i građanski glas protiv devastacije zgrade Doma Hrvatskog društva likovnih umjetnika, modernističke rotonde Ivana Meštrovića u Zagrebu, ujedno jedinstvenog spomenika graditeljske i kulturne baštine nulte kategorije.

Muzej likovnih umjetnosti u Osijeku – cenzura adutom “uznemirenih građana”

Muzej likovnih umjetnosti u Osijeku – cenzura adutom “uznemirenih građana”


Hrvatska sekcija Međunarodnog udruženja likovnih kritičara (AICA) najoštrije osuđuje stav dijela članova Muzejskog vijeća Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku, prema kojemu se spornim smatra izlaganje fotografije Pičkin dim, Ane Petrović u sklopu izložbe O fotografiji na UAOS – prvih 10 godina.

hulu

+385 98 453 206
aica@hsaica.hr
https://aicainternational.news/

© 2025 · HS AICA | Developed by MID