Temeljem članka 13. Zakona o udrugama („Narodne novine“ br. 74/14), Hrvatska sekcija Međunarodnog udruženja likovnih kritičara – AICA na Godišnjoj skupštini održanoj dana 9. prosinca 2014. donijela je:
Statut Hrvatske sekcije Međunarodnog udruženja likovnih kritičara –AICA
Preuzmi statut: HS AICA Statut
Način primanja u redovno članstvo Hrvatske sekcije AICA-e:
Osoba koja želi postati redovnim članom Hrvatske sekcije AICA-e podnosi pisanu molbu predsjedniku Udruge, zajedno sa priloženim životopisom kao i odgovarajućim dokazima o ispunjenju uvjeta navedenih nadalje u tekstu.
Molbe za primanje u članstvo se podnose najkasnije dva mjeseca prije godišnje Skupštine, do 1. listopada svake kalendarske godine. Nakon prijema u članstvo, redovni član će dobiti primjerak Statuta Hrvatske sekcije AICA-e i na uvid popis njezinih članova. Primjerak Statuta međunarodne sekcije AICA-e može dobiti na uvid u sjedištu Hrvatske sekcije AICA-e.
Članom Udruge se postaje upisom u popis članova koji vodi Tajnik Udruge. Popis članova se vodi elektronički i sadrži podatke o osobnom imenu (nazivu), osobnom identifikacijskom broju (OIB), datumu rođenja, datumu pristupanja udruzi, kategoriji članstva i datumu prestanka članstva u udruzi.
Članom Hrvatske sekcije AICA-e može postati građanin Republike Hrvatske, kao i državljanin neke druge zemlje koji ispunjava uvjete propisane Statutom Hrvarske sekcije AICA, a po odluci Skupštine Hrvatske sekcije AICA-e, koja treba biti donesena natpolovičnom većinom glasova prisutnih članova na Skupštini.
Kriteriji za primanje u redovno članstvo:
I. formalno obrazovanje, stečeno diplomom fakulteta društvenih i humanističkih znanosti.
Samo u iznimnim prilikama redovnim članom Hrvatske sekcije AICA-e može postati osoba s diplomom nekog drugog fakulteta, ili bez završenog visokoškolskog obrazovanja ako aktivno djeluje na području likovnih umjetnosti najmanje 3 (tri) godina u trenutku podnošenja molbe za članstvo, te su njegovi/njezini objavljeni tekstovi – kritike, eseji, studije – s područja likovnih umjetnosti i povijesti umjetnosti iznimno kvalitetni, poticajni i od zapaženog utjecaja na likovni život sredine u kojoj djeluje, ili pak njegove/njezine kustoske sposobnosti znatno pridonose kvaliteti likovnog života.
II. aktivnost koja u sebi uključuje:
a. kontinuirano bavljenje kritičarskim, teorijskim, znanstvenim ili kustoskim poslom na području likovnih umjetnosti, odnosno, povijesti umjetnosti u trajanju od najmanje tri godine u trenutku podnošenja molbe za članstvo
b. redovito objavljivanje bilo u tuzemstvu i/ili inozemstvu, i to osvrta, kritika, eseja, predgovora, studija, kako u dnevnom tisku, časopisima i stručnoj periodici, tako i u elektronskim medijima, na radiju i/ili televiziji, pri čemu kriterij nije količina objavljanih radova, nego visoka razina pismenosti, kritičke prosudbe, kao i profesionalna etika autora
c. organiziranje visoko kvalitetnih izložaba koje nisu komercijalne naravi
d. predavačka djelatnost s područja likovnih umjetnosti, povijesti umjetnosti, novih medija i estetike na razini sveučilišta.
Članstvo u Međunarodnom udruženju AICA-e
Samo redovni članovi Hrvatske sekcije AICA-e mogu postati redovni članovi Međunarodnog udruženja AICA-e o čemu odlučuje godišnja Skupština Međunarodne sekcije AICA-e na prijedlog Hrvatske sekcije AICA-e.
Kako postati članom
This form is to be filled in by new applicants wishing to join the Croatian section of AICA, and sent to aica@hsaica.hr e-mail by October 1st of each year. All applications must be accompanied by a short curriculum vitae on a standard biographical form, written in one of the three official languages of the Association (English, French and Spanish).
All applicants must produce evidence of sustained activity over the previous three years, in one or more of the following areas:
a) Daily/periodical press, or broadcasting on radio, TV or video, or in the electronic media
b) Publication of works of art history, aesthetics or criticism
c) Teaching of art criticism, art history, aesthetics, curating, or art, at higher or tertiary level
d) Curatorial work and analysis for educational or scholarly ends, including the production of scholarly or critical texts for museums or galleries, whose principal aim is not essentially commercial